Historie
W.C.F. Scheps startte in 1916 met een eigen kerkelijk persbureau. Berichten over beroepingswerk, jubilea en overlijden van predikanten vormden toen (en nu nog steeds) de hoofdmoot van het werk van Persbureau Scheps. De oprichter was een gedreven man, die niet alleen door zijn persbureau een begrip maakte van Scheps als leverancier van dergelijke berichten, maar zeker ook door de oprichting van een eigen blad: Kerknieuws (1943). Aan dit blad kwam een einde in 1989, toen opvolger en zoon Niek Scheps moest constateren dat het niet langer rendabel was, dit blad uit te geven. Een advertentiebureau, ook door W.C.F. Scheps opgericht, is via een nazaat uitgegroeid tot een groot reclamebureau. Na de voortzetting van het bedrijf door Niek Scheps, vanuit Limburg, werd het werk overgenomen door (klein)dochter Marcelline Scheps, samen met haar echtgenoot Jaap Alemans. Zij runden het bedrijf vanuit hun woning in Apeldoorn maar moesten na tien jaar (1988-1998) een definitieve keuze maken tussen hun juridische werk en het persbureau. Gezien de toenemende ontkerkelijking en daarmee verbonden opzeggingen door klanten, zagen zij de toekomst somber in en gaven aan, met het bureau te willen stoppen. Een combinatie van drie christelijke kranten, Friesch Dagblad, Nederlands Dagblad en Reformatorisch Dagblad nam per 1 april 1998 Persbureau Scheps over van de familie. Met deze overname kwam een eind aan een familiebedrijf van 82 jaar oud. Scheps is in de vernieuwde opzet echter een springlevend bedrijf dat werkt met hoogwaardige moderne communicatiemiddelen en kan beschikken over een professioneel geautomatiseerd database-programma. Daardoor is het bedrijf nog altijd van groot belang voor duizenden lezers die graag op de hoogte blijven van het wel en wee van de predikanten in Nederland.